פעם, בלאק פריידיי היה מונח ששמענו עליו רק במעורפל. ידענו שהאמריקאים מתנפלים על החנויות וצפינו בסרטונים של קהלי ענק מתפרצים לחנויות, ולא חשדנו שהטירוף הזה יגיע עוד רגע גם אלינו.
עם המעבר של עולם הקניות לאונליין והיכולת להזמין כמעט כל מוצר עד לדלת ביתנו, התורים בחנויות התקצרו ובלאק פריידיי הפך ליום חגיגה עולמי. בנוסף אליו יש לנו את המבצעים של יום הרווקים הסיני (11.11), סייבר מאנדיי שחבר לו לבלאק פריידיי וגם שופינג IL, הגרסה המקומית לחגיגת הקניות של נובמבר שתמיד חלה עוד לפני בלאק פריידיי.
התוצאה היא כמה שבועות שבהם אנחנו נחשפים לכמויות מבצעים חסרות תקדים, ומרגישים תחושת דחיפות – לקנות הכל עכשיו ומהר, לפני שייגמר ולפני שהמחיר עולה. אין פלא שרבים מאיתנו לא מצליחים לעמוד בפיתוי של נובמבר וקונים הרבה יותר ממה שאנחנו צריכים. היי, אנחנו רק אנושיים.
רגע לפני שהטירוף הזה מתחיל, הנה העצות שלנו איך לעבור את נובמבר עם חיוך על הפנים, מוצרים בסל הקניות וכסף בחשבון.
הכינו תקציב מראש
כמו כל החלטה כלכלית אחרת, גם כאן אין סיבה להיכנס לנובמבר בלי תכנון מראש. הגדירו לעצמכם תקציב מושכל שמתאים ליכולות שלכם, והקפידו לא לחרוג ממנו. רוצים לשמור גם על ספונטניות? אין בעיה. אם המצב הכלכלי שלכם מאפשר לכם, הגדירו שני תקציבים – תחת הראשון הכניסו את כל מה שתכננתם לקנות בין כה וכה, והגדירו תקציב שני שנועד לרכישות אימפולסיביות, כדי שגם אלה יהיו מוגבלות.
רכזו רשימה של מוצרים שחיכיתם לקנות, או שאתם קונים בשוטף
עומד להיגמר קרם הפנים? אתם חושקים בכורסה חדשה לסלון כבר חצי שנה? אלה בדיוק המוצרים שצריכים להיכנס לרשימת הקניות הראשונים שלכם, שגם תעזור לכם להגדיר את התקציב. אם התכוונתם בין כה וכה לבצע רכישה של מוצר גדול כמו פריט ריהוט, מוצר חשמל או אפילו תיק יוקרתי, נובמבר היא הזדמנת טובה להשלים אותה, וגם לחדש מלאי של מוצרים שאתם משתמשים בהם בשגרה, כמו מוצרי טיפוח, אבל שימו לב גם לטיפ הבא.
קונים בכמויות? עשו זאת בחוכמה
כשאנחנו מחכים למבצעים על מוצרים שאנחנו משתמשים בהם באופן שוטף, יש לנו לעתים נטייה לקנות כמות גדולה. לא פעם, זהו גם תנאי למבצע, אם מדובר במוצר שלא נמצא בהנחה אלא אם הוא נרכש בכמות מסוימת, כמו מבצעי 1+1. לעתים מדובר ברכישה חכמה, אבל שימו לב שאתם לא קונים יותר ממה שאתם צריכים, וגם מה חיי המדף של המוצר.
אל תיפלו במבצעים בלתי קיימים
בעולם השופינג של ימינו, לפעמים נדמה שהכל בסייל כל הזמן, ובמיוחד בחודש נובמבר מומלץ לשים לב לטקטיקות שיווקיות למיניהן שיגרמו לכם לחשוב שאתם נהנים ממבצע, כשבפועל אתם משלמים מחיר מלא. כך, למשל, אין סיבה לרכוש דווקא בנובמבר באתרים בהם כל הפריטים נמצאים בהנחה כל הזמן, או אתרים בהם בכל רגע נתון ישנו שעון מתקתק שסופר את הדקות עד סוף המבצע. אם אתם נתקלים באתרים שלא רכשתם בהם בעבר ולא בטוחים אם הם מציעים מבצע אמיתי או ״מבצע״ תמיד, נסו לחפש בגוגל את שם האתר ולמצוא עליו מידע בנושא.
שימו לב לזמני המשלוח
הסיילים המפתים יוצרים עומסים על הספקים וחברות השילוח, ואם תוסיפו לזה את חג המולד שמתקרב, אפשר לצפות לעיכובים במשלוחים, בעיקר מחו״ל. רוב האתרים מספקים מידע ברור מאוד לגבי זמן המשלוח והעיכובים הצפויים, אז לכם נותר רק לשים לב לכך. בנוסף, שווה לבדוק גם מבצעים אצל חברות השילוח שמאפשרות להזמין משלוחים לארץ מאתרים שאינם שולחים ישירות או שהשילוח הבינלאומי אצלם יקר במיוחד.
זכרו שהנחות לא קורות רק בנובמבר
קל מאוד להתפזר ולהתפתות לקנות את כל מה שחשקנו בו כל השנה, אבל לא תמיד המחיר הטוב ביותר יהיה בנובמבר. לעתים תמצאו מחירים טובים יותר בסוף עונה, בחגים ובעיקר עם קודים מיוחדים למועדוני לקוחות. ובנוסף, תמיד יש את נובמבר הבא. לא מדובר במכירת חיסול סוף העולם.
למארזי פלא לחצו כאן